Vera Celis wordt lijsttrekker N-VA Geel

Op 30 april 2024, over deze onderwerpen: Partij, Verkiezingen 2018
Baro - Urban Walk - speech Vera

Met de goedkeuring en de steun van het afdelingsbestuur van N-VA Geel zal de huidige burgemeester, Vera Celis, het lijsttrekkerschap voor de gemeenteraadsverkiezingen op zich nemen. Enkele van haar prioriteiten worden het uitbouwen van een sterkere veiligheidscultuur, het bewaren van het imago van Geel als sterke onderwijsstad, het verder investeren in o.a. cultuur en het ruimtelijk beleid verder kwalitatief vorm geven. Als burgemeester zorgde Celis de voorbije 6 jaar al voor verschillende veiligheidsmaatregelen in Geel, zoals extra camerabewaking, bodycams voor de politie en het verder uitbouwen van het politiekorps van de politiezone. Ook werd het sportcomplex ‘Axion’ stevig vernieuwd en komen er investeringen om het zwembad energiezuiniger te maken. “Het werk is nog niet af en er liggen nog uitdagingen op de plank”, zegt Celis. “We nemen de ervaringen van de voorbije 12 jaar mee om nu met een sterke ploeg opnieuw het verschil voor Geel te maken.”

Als ervaren bestuurder werkte Vera, samen met haar gedreven ploeg gedurende deze bestuursperiode aan ide het versterken van de lokale gemeenschap en het bevorderen van een omgeving waarin de inwoners zich thuis kunnen voelen. De stad zette op korte tijd al belangrijke stappen om de leefbaarheid van de stad te vergroten, maar het werk is daar zeker nog niet af. Celis benadrukt dat het van groot belang is dat de stad een aantrekkelijke plek blijft om te wonen en te werken, voor iedereen.

“Veiligheid en leefbaarheid zijn dus alvast twee speerpunten voor de komende bestuursperiode”, benadrukt Celis. “Onze inwoners verdienen een omgeving waarin ze zich veilig voelen en waarin ze zichzelf kunnen en mogen zijn. Als lijsttrekker zal ik me blijven inzetten om deze punten voor iedereen trachten te verzekeren.”

Duurzaam omgaan met de beschikbare ruimte is daarnaast ook een belangrijk thema in Geel, Vera is dan ook heel trots op het beleidsplan ruimte waar we in gans Vlaanderen grote erkenning voor kregen als pilootstad. Een flink deel van het budget werd ingezet op investeringen in noodzakelijke rioleringen en fietspaden.

Naast veiligheid en leefbaarheid staat een gezonde geest in een gezond lichaam hoog op de agenda. Geel heeft de voorbije jaren daarom sterk ingezet op extra en vernieuwde sportinfrastructuur, zodat de Geelse sportverenigingen op een kwalitatieve manier hun sport kunnen aanbieden. Zo werd de Axion recent nog flink gerenoveerd, net als de Leunen en kwam er een kunstgrasveld voor hockey bij. Ook kregen de skaters van Geel een heel nieuw skatepark op de Boogaard. “Kinderen, jongeren en volwassenen meer in beweging krijgen om gezond te zijn en te blijven”, zegt Celis, “Het is meer dan een belangrijk aandachtspunt in de huidige maatschappij.”

Als oud-leerkracht blijft ook het boontje voor sterk onderwijs, ten slotte, aanwezig. In Geel worden alle onderwijsniveaus aangeboden. “Geel als onderwijsstad” is dan ook een slogan waar ze trots op is. En via het aanbod aan hoger onderwijs zet Geel ook in op goed opgeleide studenten die vlot inzetbaar zijn op de arbeidsmarkt.

Als een betrouwbare en ervaren bestuurder belooft Vera een helder en oprecht bestuur.“Onze inwoners verdienen een bestuur dat naar hen luistert en hen vertegenwoordigt”, zegt Celis. “Ik ben vastbesloten om een betrouwbare en toegankelijke burgemeester te zijn en te blijven voor alle Gelenaars.” Met haar ervaring en toewijding aan de stad wil burgemeester Vera Celis verder bouwen op het succes van haar huidige ambtstermijn en de stad naar een nog stralendere toekomst te leiden. Met veiligheid, leefbaarheid, ondernemerschap, betrouwbaarheid en ervaring als kernwaarden, wil ze een sterk aanspreekpunt blijven voor alle inwoners van Geel.

Hoe waardevol vond je dit artikel?